søndag 28. desember 2008

Palestinsk bryllup

Jeg om Ingjerd ble bedt i bryllup til en felles venn, Safa, i Betlehem.
For anledningen måtte jeg gå til innkjøp av noen finklær, og litt før klokken åtte på kvelden kom jeg gjennom checkpointen ved Betlehem, og var klar for festen.

Ingjerd og Amira.

Det er det største bryllupet jeg har vært i, med pluss minus 500 gjester kan jeg nesten ikke skjønne at brudeparet kunne kjenne alle sammen.
Vi fikk litt småretter, og etter hvert kom brura og brudgommen dansende inn til taktfast klapping. Det var livemusikk og DJ som spillte ufattelig høyt hele tiden.

Brudeparet.

Resten av kvelden bestod stort sett av dansing, og litt mat. Det var koselig, men vi kjente ikke stort flere enn bruden.
Jeg ble dratt ut på dansegulvet er par ganger av noen eldre menn ved bordet vårt. Dansen gikk stort sett ut på å klappe eller vrikke litt på kroppen mens man gikk rundt brudeparet.

Jeg er med i dansen helt på høyre sida..

Det var en festlig opplevelse rett og slett. Jeg ble invitert i bryllupet i april til Amira også,
men da har jeg reist hjem så det er nok tvilsomt at jeg kan bli med på et til så snart..


Her er det en liten smakebit på deler av dansen:)