tirsdag 23. desember 2008

En fantastisk dag!

Det er dagen før lillejulaften. Jeg må stå opp klokken kvart på seks for å komme meg til en familie der jeg skal passe ungene noen timer utover. Jeg har hørt rykter om at ungene er veldig ville..!


Da jeg ankommer klokken ti over sju treffer jeg en trøtt men veldig høflig og trivelig flokk med unger. Minstemann på tre skal i barnehagen, mens en gutt på seks, ei jente på åtte og en gutt på ti skal passes på utover dagen.
Ungene skakker og skriver flytende arabisk, engelsk og fransk. Og det er veldig imponerende for meg at unger på seks til ti år er så språkdyktige..
Ellers lekte vi utover formiddagen. de ville se på film, og siden jeg var gjest fikk jeg velge film.
Når vi guttene spiller fotball kommer den lille frøkena på åtte år ut og spør om vi vil ha noe å drikke. Ho ramser opp hva de har, og vi kan bare bestille. Det er søtt med små unger med så utpreget britisk aksent!
Da jeg møtte de andre seinere på dagen fortalte de om en veldig strevsom dag med vareopptelling. Mens jeg følte det som om jeg hadde blitt passa på av noen trivelige unger en hel dag! jippi!!