torsdag 4. desember 2008

Arabiske baktanker


Vi prøver å lære litt arabisk mens vi er her.
Det er ikke lett! Særlig ikke for meg som ikke er så glad i språk i utgangspunktet. Jeg ser verdien i å kunne et språk, men det er en lang vei dit.
Vi lærte på skolen at det er like my innstilling som inteligens som skal til for å lære et språk. Det tror jeg ikke på. Det må ha mye mer med inteligensen å gjøre.
Da får jeg beskjed om at det er feil med innstillinga mi.
Det resulterer i at jeg tror vedkomne som uttalte at det har like mye å si med intelligens som med innstilling, kom med en lite intelligent uttalelse..

Tja, jeg bør kansje konsentrere meg om å lære arabisk så godt som jeg kan få det til.. Men det er et vanskelig språk!

Det sies at i himmelen snakker alle arabisk, for det tar en evighet å lære det.

Slike ord oppmuntrer meg til å fortsette å studere språket.
Jeg vil jo til himmelen, og det kan jo være greit å ha et lite grunnlag før man kommer dit! Særlig for en som sliter med å lære seg gloser. Sukk..