torsdag 12. februar 2009

Hverdag

Jaja, nå har hverdagen begynnt igjen her i Birzeit, enda den er ikke så veldig forutsigbar. Komunikkasjonen går tregt i de fleste ledd, og vi vet lite om hva vi kan vente oss de neste dagene. Det jeg vet er at jeg vil være klar for å renne på ski når jeg kommer hjem. Derfor har jeg starta med å jogge om morgenen. Det er en tur på kanskje 1,5 km med nedoverbakke, og så må jeg jo hjem igjen. For å slippe å jogge i regnet her en dag tenkte jeg at jeg ville ta knebøy i hvert trappetrinn på veg opp til der vi bori 5. etasje, jeg klarte det to ganger. Jeg var fornøyd og trøtt. Dagen etter var jeg temmelig lemster, onsdag var mer smertefull og i dag har jeg problemer med å gå normalt. Men, men bedre å få det nå enn hjemme i snøen.


Dette er det hellige land, det kommer tydelig frem av skilting og av alle kirkene som er bygd på steder der Jesus skal ha utrettet forskjellige ting. Det er mange ting som man ikke bør ha med seg..


Mentor Ingjerd er en ihuga fotograf og får med seg det meste bak en 2 tommers skjerm.