tirsdag 24. februar 2009

Egypt

Etter en lang busstur, litt taxikjøring, gjennom grenseovergangen og enda litt taxi kjøring kom vi fram til hotellet vårt. Hotellet er fint og reint, komfortable rom og MANGE overvillige ansatte som vil hjelpe til med alt mulig. Det er mest briter og russere, så maten og utvalget i baren er kanskje litt mer beregnet på middelaldrende FRP velgere enn på en gjeng med fromme bibelskoleturister.. Ulempen med hotellet og området rundt er at det stort sett bare er ei stor slette med sand og fjell i bakgrunnen. Det er ikke noen andre hoteller, butikker, resturanter i gangavstand. Med unnatk av Egypt Gas Company som har et kontor ved vegen.
Bassengene er fine, men forholdsvis kaldt vann. Men stranda er til gjengjeld veldig behagelig. Det er ikke så fin sand, men behagelige strandstoler og gratis utvalg fra baren gjør at brustørste sørlendinger har det helt topp.

I dag fikk jeg friska opp skiferdighetene mine da jeg prøvde vannski. De er var ca like brede som de største skia jeg har hjemme i norge, og det var ugoskli moro å suse rundt PÅ rødehavet. Litt utpå så så man inn i Saudi-Arabia, Jordan og Israel mens jeg befant meg i Egypt.

Mens vi så på nyhetene kom det et innlegg på BBC der de fortalte at det var så mange folk i Mongolia som hadde blitt kristne etter komunismens fall, og de hadde en reportasje fra et av NLM`s prosjekter der. Koselig å se norske misjonsorganisasjoner i aksjon på BBC.
Magen min er for tiden rød på grunn av mangel på solkrem første dagen.
På grunn av kjempedyrt internett her på hotellet venter jeg med å legge ut bilder til seinere.