mandag 5. januar 2009

Tur til Jordan del 1, reisa

Alle var egnetlig temmelig trøtte 1. januar. Og etter ei runde viste det seg at ingen egentlig hadde veldig lyst til å reise på tur. Men siden vi trengte nytt visum ble det likevel til at vi reiste avsted i halv sekstida om morgenen for å ta bussen sørover.

(Her vil jeg legge til at i løpet av natta hadde vi klart å låse oss ute fra to av soverommene, vi måtte dirke opp noen låser før vi klarte å hente bagasjen, da var det ikke topp stemning i leiren..)

På grensa mellom Israel og Jordan. En litt trøtt gjeng.

Vi kom med bussen, reiste ned forbi Jeriko, dødehavet og ned til Eilat. Derfra tok vi Taxi til grensa til Jordan og vips så var vi inne. Vi ble kapra av en taxisjåfør som fikk overtalt oss til å reise rett opp til Petra samme ettermiddag. Det var fine veier og turen tok bare to timer. På veien over fjellet mot slutten var det iskaldt og faktisk frost.. Det var fint for en vinterglad normann..

Fine veier og rim på piggtråden gjorde turen optimal ;)

Vi kom frem og ble innlosjert på et slitent hotell, men veldig nærme nasjonalparken Petra.
Den kvelden sovna jeg klokka 19 og sov til klokken 9 dagen etter. Skjønnhetssøvn er viktig for meg!