lørdag 17. januar 2009

Bytur

Selv om jeg er fra byga hender det at jeg tar meg en bytur likevel. Den siste uka har jeg vært noen ganger til Ramallah. Det er mye som skjer i alle slike storbyer, og jeg vil vise deg noe av det jeg har sett. Det er ikke de helt store nyhetene, så det er ikke mye du går glipp av hvis du hopper over dagens innlegg.

Turen starter gjerne med at vi må ta ut penger i den lokale banken.


Nyttårssalget går utmerket, her er det mye penger å spare!



Vi pleier å handle hos den lokale frukthandleren, men det er mer å velge i på markedet.


Vi har fått streng beskjed om å holde oss unna demonstrasjoner, men det er ikke lett nå i disse dager. I dag kom vi utfor en liten demonstrasjon i sentrum av Ramallah. Den gikk rolig for seg, det var vist langt værre på demonstrasjonene i går.