onsdag 21. januar 2009

Studietur og norgesbesøk.

Søndags morgen reiste vi den vanlige turen fra Birzeit og inn til Jerusalem. Jon Sondre og jeg tok en tur til klagemuren. Jon Sondre har klaga i heile vinter for å få se den, og endelig kom dagen. Det var fint vær og vi koste oss i gamlebyen.

Dette er tydeligvis kuren for å få frolendinger til å slutte å klage.

Jeg øvde meg på å henge på en cafe, det er ikke noe som ligger helt naturlig for meg, men det gikk veldig bra! Etter et par timers langt cafe besøk reiste vi på en lovsangskonsert. Den var i regi av return2sender og et band fra Stadtfeldsgate spilte og sang messianske lovsanger.

Jeg fikk litt opplevelsen av å være på en mellomting mellom Bridgebuilders og U-hælja under konserten med Stadtfeldsgate.

Mandag var det guiding i og rundt gamlebyen med guiden vår. Han er oppvokst i gamlebyen og kjenner plassene veldig godt.

Guiden vår :) En artig skrue.

vi kom tilbake igjen til Birzeit på tirsdag, og allerede på onsdag fikk vi besøk igjen.
Denne gangen av mentoren vår som skulle ha oppfølgingssamtaler med oss. Ingjerd, eller rais som ho liker å bli kalt, fylte opp bilen med folk, så gutta i Birzeit tenkte det passa seg å stille med frokost.
Det var veldig koselig, ingjerd hadde også med seg et søskenbarn som jeg kjenner litt fra før, og jeg fikk æren av å vise gjestene litt rundt i Ramallah før de måtte reise videre på sine eventyr.

Her inntaes det knaffe (ikke kaffe) og andre palestinske godsaker sammen med norske jenter. Det er ikke å forakte!