tirsdag 25. november 2008

Sydentur!


Fjellene på andre siden er i Jordan. Det mangler bare en frolending på bildet for at hele teamet er med.
Fredags morgen reiste vi til Eilat etter dårlig søvn på et dårlig ungdomsherberge.
Turen ned til rødehavet tok litt over fire timer fra jerusalem.
Da vi endelig kom frem var det nydelig og varmt ute. Vi ble innlosjert på et kristent ungdomsherberge, The Shelter.
Da var klokken nesten tre, så vi kom oss raskt ned til stranden der vi tilbrakte noen timer med bading og på å besiktige noen av butikkene.
Utpå kvelden reiste vi tilbake for å få med oss et møte som The Shelter skulle ha. Der var det virkelig mange nasjonaliteter representert, og talen ble oversatt til fem ulike språk. Siden taleren snakket temmelig utydelig tror jeg de ulike språkene fikk en temmelig forskjellig tale!

Lørdag reste vi til en strand for å snorkle og kose oss. Det skulle være bra med fisk, men jeg var temmelig skeptisk til jeg kom meg uti.
Vannet var kaldere enn jeg hadde trodd, men egentlig veldig godt bare man kom seg uti. Og det viste seg å være temmelig bra med interessante fisker å se på gjennom dykkermaska.



Her ser dere omtrent det jeg så gjennom glasset. (jeg skal få lagt ut en filmsnutt etter hvert)

Vi spiste god middag med dessert, og var tilfredse med dagen! Jeg så at det var kitekurs, men det viste seg at det var for lite vind til at det gikk ann å kite..
En fantastisk langhelg!