tirsdag 11. november 2008

Det Hellige Land

Endelig har jeg også fått meg en blogg! Bloggnavnet beskriver følelsen jeg av og til får når jeg ser ut av stuevinduet. Utsikten er upåklagelig, men motet varierer utfra hvor lenge det er siden jeg har spist..

For tiden befinner jeg meg i det Hellige Land. Et navn alle folk her nede kan leve med. Mange vil nok si at jeg befinner meg i en krigssone nede ved Danmark og Afrika og nedi der..
Andre vil si at jeg er kommet til det lovede land. Jeg tror det er en mellomting, i alle fall det jeg har sett til nå.


Her er bilde av Danmark og Afrika og nedi der, hvis du klikker på kartet kan du se hvor vi bor.

Leiligheten vi bor i er veldig stor. Vi er to gutter, har hvert vårt bad, gjesterom, stor stue og flott utsikt fra femte etasje. Hva mer kan vi ønske oss?( Kanskje ei mor til å vaske klær og lage mat.) MAten kan til tider bli svært ensformig. Vi spiser pitabrød med hommos (en slags krydret ertestuing) to til tre ganger om dagen. Vi får håpe det er sunt nok, men for sikkerhets skyld bruker vi trappene istedet for heisen.

Hundre meter fra der vi bor er landsbyens lege. Vi har fått beskjed om at det er en dårlig lege som behandler alle sine pasienter med samme kur. Enten du har vondt i hodet eller har brukket beinet får du ei sprøyte som skal kurere det meste. Guiden vår sa "He is a bad doctor, but still he is a doctor. Use him if you need to." Dette var svært betryggende i tilfelle vi skulle skade oss.