søndag 3. mai 2009

Dobbel topptur på Gaustatoppen


Når vi kjører oppover fra Tinnsjøen og mot Rjukan dukker det en flott topp til syne!


Og finere blir det enda det var litt lite snø. Men folk var det nok av! Det var utrolig mange biler og folk som hadde planer om en 1. mai topptur.. (det kommer kanskje ikke så godt frem på dette bildet? )


Even og magnus sitter på toppen og nyter nista.


Så var det noen som lurte på om vi kunne ta bilder for de, og det gjorde vi. Jeg tenkte jeg fikk ta et bilde med mitt eget kamera også.


Her er Magnus klar for nedkjøring i en av rennene, renne tre til høyre for tårnet.


Even, like før nedkjøringen i den første renna til høyre for tårnet.

Det er rett og slett utrolig fint på Gaustatoppen! Her er hardangervidda i bakgrunnen og jeg poserer på en snøskavl.


Det er bratt nedover, her er en bekjent på veg nedover.

Vi brukte ca to timer på å gå opp, og vi hadde bare ei lita vannpause midtveis, så jeg var bra trøtt. Etter at vi hadde runnet ned gikk Magnus til bilen for å bytte ski, og så gikk vi enda en tur opp til toppen. Da var jeg utrolig trøtt. Og det er mye takket være Ørjan, guide på Sveitsturen med Noahs, at jeg klarte å komme meg opp. Jeg gikk bak han og lurte på om han aldri blei trøtt, men da han lurte på om jeg også var kjempetrøtt fikk jeg litt mer krefter og greide det :) Når vi så kom ned igjen var jeg så trøtt som jeg nesten aldri har vært før.

Lørdagen slappa jeg derrimot av og las Alkymisten. Det er egentlig ei temmelig bra bok.