mandag 8. juni 2009

Heime

Nå har jeg vært heime i Gjerstad i litt over ei veke. Det er fint å væreheime, men det henger igjen noen traumer fra midtøsten. Jeg har i løpet av en lang vinter på vestbredden vennt meg til å sove mellom ti og tolv timer hver natt. Det er fint så lenge man går på en litt bedagelig skole, eller har ferie. Men når jeg nå skal jobbe må jeg få endret dette behovet en god del.

Ellers har jeg fått bada her hjemme. For ei ukes tid siden hadde vi noen veldig gode og varme dager. En kveld reiste jeg bort til en høl i elva for å ta en dukkert. Der pleier det å bli tidlig varmt. Sannelig var det godt og varmt! Da jeg målte temperaturen var det 26 grader i vannet, det kan man ikke klage på. Men det er bare så varmt utpå kvelden de dagene det har vært veldig varmt.

I dag morges var det derrimot frost!! Det er sykt. Det lå rim på bilen, og det var utrulig kjølig å stå opp på et rom der vinduene alltid står åpne om nettene. Brrrd...


Her er et bilde fra Inglivs konfirmasjon. En staslig gjeng :)


Og til dere som på grunn av meg ikke er så begeistrede for skumkake..
Her er det ei kake slik ei ekte skumkake skal være!